Akuta fel under dagtid (mån-tor 7-17 och fre 7-16) ring Fastighetsägarna på 018-60 25 25.
Akuta fel under jourtid ring Fastighetsägarnas journummer 0771-10 35 00.
Ej akuta fel under helgfria vardagar (7 - 21) anmäls till Fastighetsägarna på 018-60 25 25 eller via Fastighetsägarnas hemsidan.
I rutan för [Förening] skriva "Lunsen nr 1".
Glöm inte att fylla i adress, kontaktuppgifter och lägenhetsnummer så att de kan kontakta dig och boka tid för kontroll och eventuell åtgärd.
(Felanmälan, kontroll och förslag på åtgärd är kostnadsfri, Fastighetsägarna kan lämna kostnadsförslag om du vill att de åtgärdar felet, annars kan du välja att själv åtgärda felet.)
Observera innan du gör en felanmälan att beroende på problemet kan åtgärdskostnader debiteras medlemmen själv, till exemple låsöppning, bytt av säkring, stopp i avlopp. Om du är osäker på vem som har ansvar för felet ta kontakt med någon från styrelsen.
Om du är osäker på om problemet är lägenhetshavarens ansvar eller föreningens ansvar, eller om du är osäker på
om det är ett akut jourärende, läs mer nedan eller ring först till Björn Alm på 070-218 23 64 eller Erik Sindhöj på 070-288 90 52.
Om du drabbas av strömavbrott i lägenheten ska du i första hand kontrollera de automatsäkringar som finns i lägenheten.
Om dessa inte har löst ut kan felet bero på att en huvudsäkring istället har löst ut. Dessa sitter i respektiva trapphus elrum och är inte tillgängliga för medlemmarna.
Kontakta i första hand någon i styrelselsen för att få hjälp, då dessa har nycklar till våra elrum och kan byta ut ev. trasig huvudsäkring.
Om du felanmäler ett el-fel till Fastighetsägarna somvisar sig bero på en utlöst säkring i din lägenhet eller orsakat av defektutrustning, får du själv står för kostnaden.
Om det är fel på hissen under arbetstid på vardagar felanmäla till Fastigehtsäganra på nummret ovan.
Efter normal arbetstid eller på helgerna, ring i första hand Björn Alm på 070-218 2364 (Styrelsens fastighetsansvarige).
Om du inte få tag på Björn, ta kontakt med någon annan i styrelsen.
Om du blivit utlåst från lägenheten eller har andra problem med låset ska du ringa Certego på 018-56 90 00.
Certegos journummer på icke arbetstider är 020-24 00 00
Kostnader i samband med utlåsning betalas av medlemmen själv.
Har du problem med kabel-tv ska du ta kontakt med ComHem direkt på telefon på 0771-182 705 eller via deras hemsida www.comhem.se
Anslag finns i trappuppgången
En av de viktigaste åtgärderna för att undvika stopp i köksavloppen är att inte spola ner icke vattenlösliga ämnen.
Matfett, olja och liknande kan vara varma och lättflytande när det hälls ner i köksavloppet men stelnar fort och fastnar i avloppsledningarna.
Genom att då och då spola köksavloppet med hett vatten under nån minut kan förhindra många stopp .
Matrester, kaffesump och liknade ska inte heller spolas ner i köksavloppen, utan skall kastas i kompostkärlet i soprummet.
Arbete med att åtgärda stopp av denna typ, som kräver medverkan av vår fastighetsförvaltare eller annan entreprenör, får du själv betala.